Unit 2
Het is 08.15 uur. De deur van onze school gaat open. Na een welkom bij de deur loop je naar binnen en gaat naar jouw klas toe. Om 08.30 uur start je in de kring met alle klasgenoten. Dan zeggen we elkaar goedemorgen en vertelt de juf of meester wat we deze dag gaan doen.
We werken elke dag aan taal, spelling en rekenen. We leren hoe we op een vreedzame manier met elkaar omgaan. We oefenen met schrijven, spelling en we leren werken met digitale middelen. De juf of meester leg iets uit, je ontdekt zelf nieuwe dingen en samen ga je nieuwe uitdagingen aan! Tussendoor drink je en eet je het fruit op. We zitten dan weer in de kring en de juf of meester leest een boek voor.
We werken aan wereldoriëntatie, dan leer je over landen, dieren, de aarde of dingen van vroeger. Natuurlijk is er ook tijd voor creativiteit! Je gaat tekenen, schilderen of met andere creatieve materialen aan de slag. Muziek en drama komen ook aan bod elke week. De sportiviteit komt terug in de gymlessen en tijdens het buiten spelen op het plein. Zo genieten we tussen de lessen door van de dagelijkse beweging!
Aan het eind van de dag zingen we een afscheidslied in de kring. Dan lopen we samen met de juf of meester naar buiten om naar huis te gaan. Tot morgen!


